Ny hjälm

Detta har helt klart varit lovets bästa dag, jag har varit på stallet nästan hela dagen :D<3.

Jag åkte ner till stallet så att jag var där till halv elva, satt och kollade lite på Uffe-träningen som var, sen runt elva kom Elin, Rebecka och Hanna, så vi var iaf fyra stycken som kom på US.mötet ;). En var hemma och var sjuk (magsjuka) stackarna och jag hoppas du snart blir frisk igen <3.

Tina som har Hudik Hästsport var där och sålde lite saker, jag hade även bett Madde prata med Tina så att hon kunde ta med sig några hjälmar som jag kunde prova.
Jag ville egentligen köpa en flughjälm (GPA) men eftersom jag troligen kommer att tävla mest dressyr det här året så har jag även funderat på om jag kanske hellre skulle köpa en JW hjälm.

Nå ja Tina hade iaf med sig två hjälmar som jag provade och bestämde mig faktiskt väldigt snabbt att jag skulle köpa de ena, så nu har jag en svart JW (som nästan alla andra har också) och jag är väldigt nöjd faktiskt. Jag kunde faktiskt inte stå emot frestelsen när jag provade den, hjälmen är otroligt sjön (visste jag ju redan men) och för de priset jag fick den för hade jag varit nästan dum om jag inte köpt den.
Vet ni vad jag gav för den, det är egentligen helt sjukt 2200 :O jag menar billigare än så skulle jag nog aldrig kunna hitta den för, så GPA får vänta lite så är det bara och nu har jag ju hur mycke pengar som helst kvar ju :D

Jag hade ju räknat på att behöva läggaut närmare 5000-6000kr på en hjälm men nu blev det ju bara 2000 :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0