Lektionen idag!

Har ridit lektion idag för Marit :D.
Vi som red var:
Jag på Quinty
Kim på Casper
Tove på Mr Bean
Ida på Mystik
Sara på Rebell
Märta på Penny
Dagens ridpass så var det dressyr som gällde, Quinty var en väldigt trevlig och känslig häst som jag red för första gången. Det såg säkert inte så bra ut och det kändes väl inte som att vi hittade varandra så bra men jag tyckte verkligen om henne och jag rider henne gärna fler gånger :).
Skönt att ha Kim tillbaka igen nu när alla andra försvinner så sakta bort från lilla Delsbo, det var verkligen en bra dag idag och en bra lektion.
Dagens lektion:

vi värmde upp självständigt i skritt och trav innan vi började med själva övningen, övningen var att få hästen ställd, formad och rakriktad hela tiden. Alltså bara grunder som dock är nog så svåra.
Vi gjorde lilla banan på bilden först i skritt och sedan i trav, och så avslutade vi med en annan liten bana som jag inte orkar ritaupp.
Jag orkar inte skriva så ingående men det var iaf en bra övning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0