Oscar!

Jaa det blev lite senare än tänkt igår kan jag ju tala om för er, jag var ju först iväg till stallet och red Oscar sen cykla hem och åka till hudik.
Från början nu då så åkte jag ner till stallet lite senare än tänkt men men, kom ner och Oscar står mitt i världens vattenpöl och när jag närmar mig honom så gå han ännu längre ut i vatten pölen eller jaa DAMMEN. Jag hade inte alls rätt skor för det och var dy blöt redan innan jag kommit fram till själva vattnet *morrrrrr*, jaja får i alla fall tag i han och går mot utgången, så öppnar jag grinden och då ser jag en smygande Mr Bean som slinker ut genom öppningen och rakt mor närmsta gräs tuva och dessutom så ser jag att han inte har någon grimma.
Jag och Mr.Bean i sommaras
Jag och Mr Bean

Det var bara att släppa Oscar i hagen igen, ta av honom hans grimma och så ut och få tag i rymlingen, så tillslut hade jag lyckats komma ut från hagen med rätt häst och går in till stallet.
Där står jag och borstar och vi bara myser där tillsammans <3, så när vi har myst färdigt så går vi ut och vi börjar med att gå runt hagarna, han var pigg och framåt och lådsades vara livrädd för vatten *suck, jag som fick hämta honom i världens damm* men den gick inte att lura mig med.
Andra hästar!

Vi fortsätter och skrittar upp till kullen och rider in i lilla skogen, där inne skrittar vi upp och ner för backarna ett tag tills vi slutligen tar och skrittar tillbaka till stallplanen där jag hoppar av och vi går in till stallet igen :).
Oscar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0