Oscar!

Gick ner till stallet vid halv sju nu på kvällen för att se om det hände något spännande där nere, jag menar när händer det INTE något på stallet? ;)


Delsbo Kör-och Ridsällskap

När jag kom ner till stallet så var det löshoppning i ridhuset och de är ju alltid kul att kolla på, jag kom tyvärr i slutet så jag han inte se så mycket och hur det gick för alla men, men, Malin var där med sin ung häst och av de jag han se så hoppade den riktigt trevligt med bra teknik :). Jag hjälpte till att plockade undan och när de var klart så gick jag ut till stallet för att hälsa på hästarna, så kom Marit och frågade om inte jag skulle vilja börja med igångsättning Oskar om jag hade tid och lust.
Lust har jag alltid men mindre tid tyvärr men jag ska försöka hinna med att rida han ett par gånger i veckan iaf :), lilla Oscar vem skulle inte vilja rida han liksom?


Jag och Oscar i vintras eller nå

Jag frågade om jag inte fick börja redan idag med att skritta honom och det fick jag mer än gärna göra, så jag tog ut honom och ställde på gången där jag borstade av honom och bara myste lite, så såg jag att han var svullen på höger fram ben och när jag skulle känna om det var något sår eller vad det var så lyfte han benet och ville inte att jag skulle ta där.
Jag hämtade en ren svamp som jag blötte och tvättade rent och jag kunde se att det var som ett riv/skär sår men det såg inte nytt ut, eftersom jag vet att Oscar själv oftast tycker väldigt synd om sig själv så tänkte jag att det var nog bästa att ta ut och springa lite med honom innan jag satt upp och red. Så jag tog ut honom på gårdsplan och tänkte att jag säkert skulle kunna hitta någon som kunde kolla medan jag sprang, men det gjorde jag inte och jag kunde inte se att han gick ogämt eller var halt på något sätt, så jag satt upp och började skritta fram.
Han var väldigt spänd och full av energi och ville inget hellre än att få springa kändes det som, det fick han inte utan vi skrittade runt lite och så försökte jag känna om jag tyckte det kändes som om han var halt.


Misty <3

Jag tyckte att han gick lite ogämt men så brukar han vara så men, när vi kom till ett böjt spår kändes det mer så jag tyckte det var bäst att hoppa av och ta in han igen, så får personalen kolla honom imorgon, jag tror inte det är någon fara med han mer än att han tycker synd om sig själv och känner säkert inte av det imorgon men det är bättre att ta det osäkra före det säkra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0