Quinty

Åhh Jonas har köpt en ny dator + att den gamla är hos doktorn och dom ska se om den går att laga, men de trodde dom inte och då ska vi få en ny :D, så nu ska jag börja skriva lite här igen.



Bild brist på datorer så det fick bli en bild på lillebror ist :)

Igår red jag lektion och jag fick Quinty igen :), vi hade hoppning på schemat och jag kan bara säga att jag är riktigt nöjd. Jag har aldrig sätt henne hoppa förut och hade inga förväntningar för att det skulle gå särskilt bra men vi hittade varandra ganska så bra tycker jag.
Vi började hoppafram och jag försökte bara tänka på att jag inte skulle störa henne för mycke och allt bara flöt liksom :) såå roligt att känna faktiskt, både hon och jag tyckte nog att det vara ganska kul och om inte så tyckte iaf jag att det var skoj ;), det var inte så att hon tog tag i hindret med spetsade öron och man kunde känna hur hon bara inte kunde vänta på att hindret skulle komma. Så vart det inte riktigt nej, men vi jobbade på mot hindrena och vad jag vet har hon ingen super vana i hoppningen än och jag har inte heller hoppat på länge men allt flöt och vi gjorde de vi skulle på ett mer än bara hyfsat godkänt iaf. :) <3


Bild på mig och Rasmus FOTO: Elin Rooth http://sweettilly.blogg.se/

Vi hoppade en bana på 7 språng och vi skulle hoppa banan först en gång för att känna på banan och sedan en gång till efter att alla hoppat en gång. Jag och Quinty började eftersom jag hoppade lite lägre än dom andra på grund av att jag inte känner Quinty och hon inte är så mycke hoppad iaf inte på DKRS, så vi hoppade banan som låg på 65-70 cm och det ända som verkligen inte kändes bra var att i landningen i varje språng så åkte mina underskänklar bak, INTE BRA!

När alla hoppat en banan en gång var så hoppade jag banan för andra gången och då låg det väl kanske på 70-80cm och den runda kändes faktiskt också riktigt bra, jag försökte tänka på mina underskänklar och jag tror att dom kanske blev lite bättre iaf i några språng.
Vi kom dock helt fel in på 3:dje hindret och lyckades få med oss nästan hela hindret men annars så flöt det på bra tycker jag :).


Någon bild som Jonas knäppt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0