Inte lätt att vara liten i en stor värd!

När jag är klar med allt inne i stallet och kollar på klockan så ser jag att jag har 45min på mig att ta mig hem, duscha, hitta kläder, sminka mig och hinna med bussen :O. PANIIIIIK!

jaja jag är van och som ett mirakel så hinner jag dessutom, framme i Hudik klockan 16.30 och börjar gå till bowlinghallen där vi ska träffas för att bowla, Jag kommer trea utav fem stycken (Y) och vet ni va jag gjorde dessutom tre eller fyra srike dessutom.
När vi hade spelat klart så gick vi hem till Gonta för att äta tårta och sen blir jag kvar där till klockan 22.00, kollade upp en buss som gick hem och den skulle gå 22.15 läste jag så jag säger hejdå och tackar för allt och går. Livrädd som jag är när det är mörkt ute och inte går mellan stallet och hem, så tror jag att det hela tiden går någon bakom mig och ska typ hoppa på mig och jaa vem vet vad en sån människa kan hittapå?
För att tänka på annat så skickar jag ett sms till Elin och frågar om hon är vaken, och så tar jag fram busstidtabellen för att kolla om bussen verkligen gick 22.15, och vad ser jag inte, JO! att jag har kollar på när bussen går från Delsbo. ÄR DET INTE SÅÅÅÅ TYPISKT?
Det betydde att bussen inte skulle gå från hudik förens en halv timme senare, alldeles ensam i mörkret med alla människor som jag visste gick bakom mig fast jag inte kunde se när jag vände mig om skulle jag behöva stå ut med i en halvtimmen till :S, Ni förstår hur synd jag verkligen tyckte om mig och i min panik där ute så bestämmer jag mig för att gå till busshåls platsen vid sjukhuset utifall någon skulle hoppa på mig och mörda mig så skulle dom komma hitta mig tänkte jag (jag vet att jag är knäpp men jag kan bara inte hjälpa de, jag är verkligen rädd).
Jag sätter mig och väntar och för att tänka på annat så börjar jag nynna lite för mig själv och då ser jag dom, STORA men långa ben kommer krypandes emot mig (kändes så iaf), minst fyra stycke spindlar.
Asså jag kan inte säga annat än att kvällen/natten slutade INTE bra, tillslut så kom jag på bussen och kom hem helskinnad och trött efter all dramatik och somnade nog innan jag ens hunnit lägga huvudet på kudden.

Kommentarer
Postat av: Rita

Oj det var värst läskig kväll vettja! Tur du kom hel hem!

2010-09-28 @ 06:17:02
URL: http://hesteverden.blogspot.com
Postat av: Anonym

2010-09-28 @ 11:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0