Två ponnyer

Måste böra med att säga att matte boken och jag inte går så bra ihop idag! åhh den gör inte som jag tänker ;P.
Jag för längesedan ;)

Kom hem en timme tidigare idag ju, så idag han jag rida Oscar innan ridlektionen. Det blåste ganska mycke ute och vädret var inte alls så bra som det kunde ha varit, jag borstade av Oscar och såg att han lyckats bli sparkad eller skärt sig på något, han hade inte ont och kändes inte halt eller så och det var ju skönt :).
Jag tvättade ren såret och fortsate att borsta honom, så letade jag reflexer och när jag var klar och hade hittat allt så red vi iväg.
Jag och Oscar för ett bra tag sen

Vi tog vanliga lilla turen runt hagarna och klättring, man börjar faktiskt känna lite skillnad på honom redan, i början så ville han bara trava uppför och i nedförsbackarna så stupade vi nästan (överdriver lite men jaja), det kändes som om han inte skulle orka upp om han inte travade men nu så känner man hur han verkligen jobbar och även om han tycker det är jobbigt så jobbar han mycket bättre i backarna nu :).
.
På ridlektionen red jag Quinty det kändes också bra idag så fort jag inte lät henne rinna iväg eller bara springa med mig så. Vi hade markarbete idag och det var en väldigt bra övning.
1. GRÖN: Vi började med att värma upp i trav med att trava längs spåret och vid varje hinder lägga en volt.
2. BLÅ: fortfarande uppvärmning fas galoppen, galopperade längs spåret och hörnen som var fria från hinder la vi en volt
3. RÖD: själva övningen var att i galopp över ena hindret, lägga en volt och hoppa andra hindret och så ut på samma spår och över tredje hindret.
Ja typ så var lektionen idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0