Stallet idag!

Åkte ner till stallet ganska tidigt idag, Elin skulle rida Gulle klockan 10 så jag var där till dess och kameran i högsta hugg ;).
Det var Uffe-träning (hopp-träning) där nere också så det var mycke folk och mycket att titta på :), Elin gjorde i ordning Gulle och började med att rida i ridhuset. Jag gick ut och kollade lite på hoppträningen så länge, det är roligare att kolla på om ni frågar mig ;P (förlåt Elin för dissen).
Sen så kom Elin ut en stund och red på den delen som dom inte hoppade på, där red hon ett litet tag innan hon travade av honom och gick in i stallet med honom. Av de jag såg så såg det bra ut tycker jag :).
Elin och Gulle!
Elin Rooth och Gulle  Delsbo Kör-och Ridsällskap
När Elin hade ridit färdigt och tagit ut Gulle igen så var hon tyvärr tvungen att gå hem och packa eftersom hon ska åka tillbaks till skolan idag. jaja jag får vara glad att jag fick träffa henne den lilla stunden iaf, alltid trevligt <3 och jag han faktiskt med att träffa både Elin och Rebecka igår :D <3.
Jag stannade kvar på stallet ett tag till för jag skulle rida Oscar hade jag tänkt, vi skrittade fram runt hagarna och det blåste som bara den. Oskar tyckte inte att det var roligt alls dag och han hade verkligen bestämt sig för att han tänkte vända hem igen, han tvär stannade vände och gloppherade mot stallet, när jag ville att han skulle stanna så backade han in i staketet och ja så höll vi på en bra stund.
Tillslut så blev vi sams och båda åt samma håll och då gick det så klart bra :) lilla skrutt <3, vi red upp till gallbacken där vi skrittade uppför och nedför i backarna ett tag innan det var dags att rida tillbaka till stallet. På vägen tillbaka så började han studsa och spänna sig massa igen så när vi kom tillbaka så tänkte jag att jag bara skulle skritta av honom och få han att slappna av lite igen innan jag hoppade av honom, så jag strittade några varav på ute banan också och sen så gick vi in till stallet och där fick han äta sin lunch.
Oskar!


Såhär glad blev han över att få komma ut i hagen igen sen när jag släppte honom :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0