suddigum med bomullsmitt!

Idag på Biologin så skulle vi dissekera en bläckfisk (skära upp den och se hur den ser ut på insidan), det var faktiskt inte så hemskt som jag trodde att bet skulle vara fast å andra sidan så skar jag inte id den heller men, men. ;P
Verktyg!

Bläckfisk!

Innan ingreppet!

Nu kommer det ;), skolan har en fritös just för bläckfisk, så det blev till att rensa bläckfisken och sedan skära upp i lagom stora bitar. (se bilden)
Så skulle de se ut och sen ner i fritösen och när det var klara så var det bara att mumsa i sig ;).
Jag trodde aldrig att jag skulle smaka något sådant, det är inte riktigt så jag brukar göra och det finns massor av "vanliga" mat rätter som jag aldrig vågat smaka bara för att de ser äckligt ut. Men idag visade jag min modiga sida och provade alltså att äta bläckfisk fasten jag tyckte att det verkade äckligt.
Nu vet jag varför jag inte äter saker som ser äckliga ut eller ja saker som ser ut att inte falla mig i smaken, för allt ser verkligen inte äckligt ut men man får lixom känslan av att "Nej stopp! det där ärter inte jag". Jag nu vet jag iaf varför jag lyssnar på de, det är just för att det smakar nästan alltid som jag tänker mig.
Bläckfisken smakade ioförsig inte så mycke mer är frityr olja men konsistensen, fy de var ju som att tugga på ett suddigum med bomulls mitt.
Tror dock bara det var jag som upptäckte de, det var iaf bara jag som inte kunde äta upp min bit av bläckfisk. Jenny var ioförsig inte heller överförtjust i de och gav bort dom andra bitarna till dom som tyckte att det smakade bra.

Kommentarer
Postat av: nea

sv; haha okej :P



åh nice med bläckfisk haha! ;p

2010-10-26 @ 23:35:11
URL: http://neakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0