Lektion!

Red lektion idag på Quinty, det var dressyr på schemat idag och på de stora hela så tycker jag faktiskt att det gick riktigt bra :).
Vi jobbade mycket med själva noggrannhet i ridningen och vi jobbade mycke hörnpasseringar och få hästarna att flytta för vikten, få hästarna att jobba bakifrån och fram till bettet utan något rattande med handen. Man ska inte lägga vikten i övningen på vart hästen går med huvudet utan tänka på ridningen, så fort hästen rids på rätt sätt så kommer hästen att börja jobba i en korrekt form och man får en häst som är lyhörd för ryttaren och en ärlig bjudning till arbetet.
Hanna Glantz och Grey May
Hanna Glantz och Maya <3
Jag vet att jag inte kan förklara så bra men jag fattar iaf ;P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0