Dagens pass!

Blev dressyr träning för min och Oscars del idag alltså, jag vet inte hur jag ska börja skriva om passet men jag kommer väl på medan jag skriver ;).
Oscar!

Började med att rida fram på utebanan i kanske 10 min, sedan fick jag komma in i ridhuset och där skrittade och travade vi lite inne innan vi började.
'
Oscar har väldigt lätt för sig i dressyren och böjer gärna på nacken men det händer liksom inte så mycket mer, han går där och är söt men han rör sig inte så mycket under sig, han har världens gångarter och kan verkligen men han gör inte mer än vad han känner att ryttaren kräver (som alla hästar, han är ju inte dum heller).
'
Riderfram!

Eftersom han har så lätt för sig så red jag honom på lite längre tyglar för att tvinga mig själv att rida för en bjudning fram och ändå bibehålla takten samt för att få en ärlig bjudning till bettet.
Han lyssnade bra men jag fick honom inte riktigt att röra sig på framåt, jag har en ful ovana och tittar gärna ner när jag rider, så fort jag lyfter blicken, sitter still i sadeln och jobbar för en känsla där han kommer upp något med nacken och trampar under sig.
Det blev såå stor skillnad då jag bara lyfte blicken och tänkte något mer uppåt-framåt.
'
Gustav och Windy!

Dagens rid pass kändes verkligen toppen bra och oerhört nyttigt för mig! Så tack Hanna för att jag fick rida i stället för dig ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0