Hur jag tyckte att det gick idag

Dagens lektion red jag på Oscar som sagt och nu tänkte jag bara skriva lite om hur jag tyckte att det gick idag. :)


Jag och Misty

Oscar är alltid rolig att rida och det kan ju nästan inte annat än att bara gå bra ;), han har dock väldigt lätt att bara böja på nacken och tappa det steg som han faktiskt har och jag känner så väl när jag blir stum i handen och inte riden med ben och mage som jag borde göra. Det är verkligen bra för mig att ha en sån häst så att jag verkligen hela tiden måste tänka på hur jag själv rider annars så kan det lätt bli lite halvdant.

Jag menar inte att han går som en klocka så fort jag tänker på min egen ridning, för det är mycket som skulle behöva förbättras iaf, men jag kan ändå märka en stor skillnad och det är utifrån de jag kan fortsätta att jobba och utvecklas.
Det kändes iaf bra idag  och jag är nöjd över lektionen, vi fick lite problem då vi gjorde övningen i galopp då vi inte kom tillbaks och landade i skritt utan det blev gärna trav istället, men det är bara att jobba vidare med och det var verkligen super kul att "hoppa" honom. Han tyckte det var ass kul och man kände hur hela han log ;).

Bland det bästa som fins är väl att känna när ens häst bara älskar övningen :')<3


Kommentarer
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-16 @ 10:19:56
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0