3-dagar med Misty

Nu har jag varit riktigt dålig på attskriva här, men nu kommer det lite uppdatering iaf :)

Idag:

Idag har jag hoppat med Misty och det har verkligen gått super bar, kändes som vi hade kunnat hoppa hur högt som helst men det gjorde vi inte. men vi hoppade iaf 90-100 cm, ute i regnet på utebanan är det redan stod massa hinder framme så att det bara var att hoppa ;P.

Vi värmde upp med dressyr och jobbade mycke med att få bjudningen och få henne att börja jobba mer med bakbenen ;), hon kändes fin redan när jag värmde upp och jag kände på mig att det skulle bli en bra riddag eller vad man ska säga :D <3.

Onsdag (igår):

Igår red jag ut tillsammans med Elin på Tilly, Rebecka på Filip och Hanna på Maya :D. Jag, Elin och Rebecka som har våra ponnyer/ häst nere på ridskolan red upp till Hanna och när vi var där så bestämde vi att vi skulle rida bort mot Ålberget och till volten och hoppstigen :), dom har typ röjt där med skogs maskiner så det ligger en MASSA pinna, stockar och sly överal som är perfekt till att bygga upp små hinder med ;) så vi byggde upp några hinder och hoppade och busade vilket både hästar och ryttare uppskattade oerhört mycke :D <3.

Misty tyckte det var roligt och även om hon var pigg när vi red ikapp med varandra så var hon lugn och avslappnad hela tiden :D <3

Det var en toppen tur som jag gärna gör om och Tack för bästa sälskapet <3.

Tisdag (förrgår):

I tisdags så red jag dressyr på banan med Misty och det kändes verkligen som om alla bitar börjar falla på plts :) Det kändes som om allt bara fungerade, även om jag vet att det fortfarande finns mycke att jobba med så kändes det fruktans värt bra, lilla skruttan jobbade på och när det nästan ran svett från både mig och henne så fick jag lite dåligt samvete att jag inte slutat tidigare men allt gick så bra så jag ville bara inte sluta lixom.

Vi skrittade utr på långa tyglar och när vi var lite torraer ;P så gick vi in i satallet och jag pysslade med henne och hon fick sin mat :) <3



Bild på Hanna och mig

Jag säger bara "Ryttare är idrottare"

Kommentarer
Postat av: Julia

måste bara säga detsamma, ryttare ÄR idrottare!! ;D

2010-05-14 @ 14:09:48
URL: http://juliaawest.blogg.se/
Postat av: Sandra Granlund

ja men ellerhur jag fattar inte var alla fotbols nördar snackar om när dom säger att det bara är att åka runt :O.

Jag har inte sagt att det inte är jobbigt att spela fotbol men på samma sätt borde dom kunna respektera ridsporten så som vi gör med alla andra sporter.



Det är för mig en självklar her, alla gillar olika sporter och det är ju tur att inte alla hållar på med samma sport men varför klaka ner på någon annan sport bara för att man själv inte tycker om den.

2010-05-14 @ 16:41:06
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/
Postat av: Julia West

Jag håller helt klart med! Visst det är väl inte så ansträngande att hoppa upp och testa rida när man inte kan, men ska man träna, tävla och satsa så är det en helt annan ska. Dessutom så är inte en häst någon leksak som fotboll utan en levande varelse som egentligen kan göra vad som hellst!!

2010-05-16 @ 18:10:42
URL: http://juliaawest.blogg.se/
Postat av: Sandra Granlund

ja men ellerhur snaka om sport när det måste stämma för båda och inte bara för en själv :)

2010-05-16 @ 21:08:13
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0