Byte av häst

Åkte till stallet idag runt kl15. Jag hade sagt till Elin att jag snart skulle åka till stallet och då var kl, runt 11 ;P jaja så kan det gå när jag är trött ;P.

Jag kom iaf till stallet och där var Elin, Vickan och Gustav också :), Jag gick och kollade hästarna och dom mådde bra och det syntes inga täcken på att det varit några problem i går. Var ner i går och kollad till dom också runt kl.21, och då var dom helt lugna, världens bästa hästar :) <3
Ja så när jag kollat hästarna så tog jag in Misty och vi (jag och Elin) hade tänkt att rida ut men sen så bestämde vi oss för att vi skulle rida på ute banan ist.

Så när vi var klara så skrittade vi runt hagarna och sedan så travade vi och galoppherade vi runt Gallbacken ;). Vi tänkte rida dressyr markarete och så ick det bli iaf tillen början ;).
Misty kändes riktigt fin och nu börjar hon bli starkare ii galoppen också och det är bra :) <3, vi hade en lugn och takt mässig trav och hon kändes riktigt fin. Lilla skruttan är och förblir världens bästa <3.

Jag och Elin bytte hästar sen så att jag red Tilly och hon red Misty, det är väldigt stor skilnad på dom två hästarna kan jag säga och dom kräver helt olika ridning men båda är känsliga och väldigt trevliga att rida :) Är stor skilnad på Tilly nu tycker jag och det käns att Elin och hon har börjat hitta varandra (Y).

När man rider Tilly så behöver man ha magmuskler kan jag säga ;), ja gillar att rida Tilly för man måste verkligen rida på henne och det är då man kan lära sig och utväcklas :).
Vet inte om det är bara som jag tycker men iaf så tycker jag att hon har lite svårt att flytta sig och böjer halsen och flyttar bogen bara ;P men så fort jag höl imot på den sidan som jag skulle flytta åt och fick henne att inte släpa benan så flytade hon bra :)
Det käns att hon inte är så stark fortfarnade när det gäller att flytta men det käns att det blir bättre och bätre :). sen så käns det som att hon gärna blir lite framtung också men ställer man lite utåt och jobbar med att få henne att böja sig i sidan och att hon har fram och bak ben på samma spår och formar för inner skänkeln så blir hon riktigt fin och jag tycker att Elin rider Tilly super bra :D

Det gäller bara att man är lät i handen så att hon inte hängersig på bättet och ist. jobbar med att spänna magen och jobba mycke med skänklarna så går hon som värsta dressyr ponnyn ;)
Hon är en av dom roligaste hästarna jag vet att rida så passa dig Elin så att du inte blir av med din ponny ;p

Vi bytte tillbaka så att jag red på Misty och Elin på Tilly igen och så kände vi att hindrena som redan var framme kändes så lockande så att vi hoppde bom sista 20 min eller vad det nu var :)
Vi hoppade olika typer av hinder och det händes super bra tycker jag, i slutet kom vi lite nära ett par språng men dom sista två sprången var super fina :) KLilla gumman är bäst som vanligt <3

Vickan knäpte massor av kort med min kamra också :D TACK så mycke <3



Jag och Misty



Elin Rooth och Sweet Tilly



Jag och Sweet Tilly



Elin Rooth på Misty



Elin Rooth och Sweet Tilly

Det var några av dagens bilder :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hihi, det känns bra att du gillar tilly för då kan du få hjälpa mig lite med henne (aa)

Och jag måste säga en gång till att du gör ett otroligt bra jobb med Misty! helt annan ponny nu verkligen mot för bara några veckor sedan :).

2010-05-01 @ 21:24:36
URL: http://sweettilly.blogg.se/
Postat av: Sandra Granlund

åhh det gör jag gärna :) <3



Tack dessamma <3

Nu jäklar ska vi visa alla vilka fantastiska små ponnyer vi har :D <3

2010-05-01 @ 21:34:53
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/
Postat av: Elin

hihi ja men att vi ska ;D <3

2010-05-01 @ 23:21:47
URL: http://sweettilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0