Tvättat hovarna

Red ut på Misty idag tillsammans med Elin som red på sin ponny Tilly, det blåste ganska mycke men eftersom vi har dom bästa ponnyerna i världen så reagerade dom inte på de.

Vi red upp mot Gåsbacka, först så red vi ner där man brukar bara med lägrena när dom rider och badar med hästarna, där red vi och så när vi kom till vattnet så tänkte vi se om våra hästar ville doppa hovarna lite ;). Tilly verkade gilla vatten skarpt så henne kommer det inte att vara några problem att bada med i sommar kan jag ju säga, Misty var med skeptisk ;P kändes som om hon fastnat i tuggummi eller nå ;) men det var absolut inga problem att doppa hovarna. Men hon vill gärna att det inte ska gå för fort så låter man henne titta så går det bra sän :) <3

Vi red upp förbi Elin och Samba och sen typ in på Arnes gård och tog någon stig in i skogen och sen så kom vi till den stora stranden. Där blåste det mycke mer äv där vi var förs så det var mycke vågor men Tilly verkade inte bry sig, Misty var något skäptiskt och ville jag att hon skulle gå framåt så stod hon helt still eller flytade sig bara i sidan men men. Efter kanske en halv min så var kom vi också ver med hovarna i vattnet så hon är ju inte så hämskt svår att övertala ;) <3 lilla hjärtat kommer att bli någons lilla skatt och världens bästa vän som alltid uppskattar en när man kommer till hagen :D <3



Jag och Petra <3



Rebecka på Filip och Ida på Jack :)



:)



Louis och Oscar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0