Trav i Dannero med Tora

Idag följde jag med Hanna, hennes pappa Eppa, Ingemar och Marit på trav :D, deras kalblod skulle starta i första löpet tror jag det var.
Tora eller Torlandia som hon egentligen heter och Max (deras andra travare) var med och vi åkte här ifrån lite före kl. 08.00. Max skulle inte starta med dom skulle typ prov köra eller något (jag är inte så hemma än på trav och deras språk, jag kände mig som värsta nybörjan;P).

Jag och Hanna ställde in Tora i sin box och där borstade vi och putsade tills hon blänkte ber än någon annan ;), ska jag vara ärlig så såg jag ingen som borstade eller pälsglansade sin häst där men det är väl för att vi inte är som alla andra ;) tror att folk tyckte vi var lite konstiga men jag tyckte dom var lite knasiga dom med så.

Tora njöt och trivdes med livet verkade det som iaf och det är huvud saken tycker jag, Jag kan ju tillägga att boxarna där var grymt små iaf där vi stod men dom ska ju inte stå där så länge så det gjorde inget.

Sen var det dax för lopp och Toras kusk verkade riktigt bra tycker jag han verkar tänka på hästan och det gillas (Y). När loppet startade så låg Tora bland de bakre ända fram till upploppet då hon lät springer förbi typ alla och blir 3:a :D <3,  GLAD GLAD!!
Kusken pratade lite och vad jag fattade så var det bra och att hon ska gå så för att sedan typ om något lopp kunna köra för fult eller nå, som ni hör så är jag inte riktigt hemma i trav världen än ^^ ;P.


De jag iaf la märke till mäst är att ridsporten borde ta efter lite mer från travet helt klart!
Alla har sten koll på ALLT utan att göra någon stor affär av det, man lastar ut i grimma, allt flyter på och helt underbar stämning emällan alla.
Här har svenska ridsporten MYCKE att jobba och sträva efter, det syns så stor skilnad på hästarna, dom trivs där och får var häst på ett helt annat sätt än på tex en hopptävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0