Ludde

Idag skulle jag rida en tjejs B-ponny russ som står på stallet, hon skulle igentligen ridit lektion på honom för Emma Berg idag men tyvärr så var hon sjuk och hennes mamma frågade mig om inte jag ville dira Ludde istället.

Jag sa det det gjorde jag gärna och lektionen skulle börja kl: 10.00. Men så som jag är så var jag helt säker på att det var på kvällen, jag vet inte varför igentligen men sån är jag *rådnda* och i morse  tio minuter i tio ringer Madde (jag skulle rida med hennes dotter för dom rider lektion tillsammans Maddes dotter och Luddes lilla ägare)Madde ringer till mig och frågar om om jag har nyckeln till privat sadelkammaren för Madde skulle också rida Misty en stund. och så frågar hon om jag inte var på stallet, jag fick allvarligt panik vill jag lova :o.
Kaster på mig ridkläder och upp på cykeln och cyklar ner till stallet, och ser att hon som äger Ludde och hennes mamma har varit helt underbara och gjort iårdning honom *skamsen*.

ja ja jag han i tid tack vara att dom gjort iårdnig honom, Tact så hämskt mycke, det var inte meningen att det skulle bli så men fattar man lite trögt ibland så blir det så :/.

Leltionen gick iaf bra tycker jag, vi skull jobba galoppfatningar.
Ludde är en väldigt trevlig liten ponny och helt gennomsnäll och go på alla sätt :), det finns lite att jobba med men han var riktigt rolig att rida på och det gör jag gärna igen om han ägare tillåter ;). Tycker att hon har gjort ett bra jobb med honom för han är inte lätt att rida men försöker så gott han kan och det är ju de som räknas :).

Jag hoppas att hon inte tycker att jag var för hård på honom för v hade lite problem i höger varv där han inte årkar bära sig lika bra och rammlar gärna innåt istället.

Nu sitter jag här och lysnar på ösregnet och då och då mulrar det också eller bixtrar lite :( jag som ville knäpp massa kort ju, men nu går ju inte de heller *arg*


 


Kommentarer
Postat av: Annette

Åh men Sandra det är så kul att ha lärt känna dig du är verkligen en sån trevlig tjej och det är väl självklart att vi ville göra Ludde iordning till dig som var så snäll och ville rida och vi vill jättegärna att du gör det fler gånger det är bara bra för honom.För han behöver mer träning och om du vill så får du gärna rida fler gånger :)

Du får oxå höra av dig till mig om du skulle känna för det nån dag och rida honom.

Linn tycker så mycket om dig så hon har inget emot det kan jag lova dig.

Kram till dig Sandra från oss

2010-05-14 @ 21:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0