Lina på lektion

Idag var det lektion, och idag så kulle vi byta hästar med varandra eller iaf rida hästar vi inte brukar :D, helt klart super bra att få rida hästar man inte brukar :).

Jag skulle rida på Lina som är en av ridskolans storhästar, jag har ridit henne någon gång innan men sist var väl för typ två år sen eller nå, ;P det var iaf länge sen så mycket vet jag (Y).



Här är övningen vi jobbade med, vi började med trav bommar och allt i trav, sen las hindrett i mitten upp och vi skulle komma in i trav lägga volt, fatta galopp och sedan efter hindret sakta av och rida volten i trav.
Efter det så tog vi allt i galopp med alla hinder och volter och som sista övning hoppade vi bara hindrena utan volter också allt både uppifrån och nerifrån.

Plätt lätt eller INTE! Fy skjutton säger jag bara, jag trodde aldrig att jag skulle klara av det kan jag säga ;P.
Jag red först fram och hon kändes som en stock gick inte att böja över huvud taget nästan, men det kändes bättre och bättre och så började vi med övningen i trav. Vist helt okej tycker jag ändå, till en början att det var ganska lätt ända tills Marit la upp mitten bomserien till ett litet hinder.
Jag gör samma sak och fattar galopp och sen så hoppar vi men sen...

HAHAHA  det gick sååå fort kan jag säga, men på backen låg jag iaf xD. Fattade inte hur jag kunde ha hamnat där men där var jag iaf, skrattade lite och hoppade upp igen. Tur att ridbanan är så mjuk för jag tror inte att jag ens kände när jag landade ;P. Flyt kallas det :O ;P.

jaja så hoppade vi igen och jag var nära på att åka av igen men då var jag iaf beredd så jag satt kvar ;P. Ja så höll vi väl på typ resten av lektionen, hoppade av stort och jag var för hård i handen. Jag kan säga att hästen går som man rider och idag var inte ridningen på topp tror jag för bra tycker jag inte att det gick, men det var grymt roligt och jag får rida henne när jag vill sa Marit, för hon behöver gå mer än vad hon gör, och jag ride gärna henne fler gånger och då kanske vi hittar ett sätt som passar oss båda för idag var vi inte samspelta.

Bild på Lina


Kommentarer
Postat av: rebecka

mihi, finaste lillbusan :') ♥ .

2010-05-25 @ 16:15:10
Postat av: Sandra Granlund

haa jaa :) <3

2010-05-25 @ 17:40:09
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0