Annonsen på Misty







http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=346612


Typ: D  -  Inriktning: Allround  -  Kön: Sto  -  Födelseår: 2005  
Namn: Elektors Glenmist  
Ett svårt beslut är fattat, vi måste sälja Misty.
Hon är en fantastisk ponny på alla sätt och vis. Otroligt snäll i all hantering, social, kelig, genomgo. Trygg och lugn, alla kan handskas med henne. E: Coosheen Finbarr RC99- mkt bra irländsk hingst vars avkommor skördar framgångar i flera länder. U: Glenayre Mystique RC-IRE11304- som har lämnat Elektors Twist som går svår hoppning. UE: Grange Bobbing Sparrow-IRE. Ja en stam som länat många bra avkommor och därmed ger henne högt avelsvärde i framtiden. Vacker, elegant och rättställd. Mätintyg för i år: 145,7 cm. Vaccinerad och skodd.
 
Riden i ett år nu och utvecklas enormt. Tränad i vinter och vår för A-tränare som gett denna ponny mkt fina vistord. Hon hoppar allt du styr på med stor kapacitet och vilja. En ponny att klättra i klasserna med. Går hela vägen. Är så enkel på träning, står o sover mellan ekipagen o tänder till när det är hennes tur. Mkt lyhörd för ryttaren och lätt att reglera. Även snäll att rida ut. Är inte startad på tävl ännu men nu är det dags....
 
Pris  65 000 kr
------------------------------------------------------------------------

Annonsör  Madde Hansback
Region  Mellan Sverige 
Ort  Delsbo 
Telefon  0653-10074 
Mobil  070-5660080 
   
E-post  [email protected] 
*****************************************************

Misty är en helt underbar liten ponny med hjärtat på rätta stället <3, hon har fått månag låv ord från tex. Ullf Joansson som är A-tränare i fälttävlan.
Hon är en ponny som kommer att kunna gå hur långt som hälst, jag har trävat dressyr och hoppning på henne.
Jag har inte hafte några som hälst problen med att ducka, lasta klippa öron, fåna i hagen eller stå lös på ången.
Jag har ridit ut på henne och hon reagerar inte på mycke och hon ar aldrig stukit, försökt att vända hem eller tvärstannat och vägrat gå.
vi har blivit omkörda av ambulans, traktor och lastbilar utan problem. Hon har reagetat och gick ner i dicket då det körde förbi en epatraktor och tutade och han som körde skrek men inget annat <3

Vi har även "badat" (ridit ner i sjön) utan några större problem, hon brukar gå lös med mig till och från hagen (hon står uppstallad på ridskola så vi får göra de när inte andra ser ;P)
Hon är en bra hag kompis, jag har släppt henne med 5 olika hästar och hon har aldrig slagit eller bitit någon av dom.
Hon är snäll att sko och hon har världens bästa psyke <3.

Om jag hade haft pengar så skulle hon ha varit min för länge sen men tyvärr så har jag inte möjlighet att ha henne pga. pengarna.

Vill ni veta mer så är det bara att fråga eller så läsre ni här på bloggen :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Åhhh Sandra...mitt hjärta blöder för dej....och Misty....alltså att fatta ett svårt beslut som bara rör mej är tufft men att fatta ett som rör en sån fin häst tjej som dej är tusen gånger värre! Har gråtit Så mkt de här dagarna .....kan liksom inte sluta.....det har ringt 2 st på Misty och jag blir nästan arg på dem...gud vad knäpp jag är....men jag önskar så att hon var din! Kram !

2010-05-04 @ 19:25:40
Postat av: Sandra G

åhh jag förstår att det är svårt <3.

Men jag vet att hon kommer hamna på ett bra ställe där hon kommer att få det bra, vi ses i morgon <3 kram Sandra

2010-05-04 @ 20:30:14
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/
Postat av: Madde

det är ju faktiskt snett att det är du som tröstar mej..... :-) jag får ta o gaska upp mej nu!

2010-05-04 @ 21:13:52
Postat av: Sandra Granlund

jaa det tycker jag :)



Jag blir så ledsen när människor om kring mig som är mina vänner är ledsna, det smittar och jag tycker inte om at vara ledsen <3

2010-05-04 @ 22:10:22
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0