DELSBO K&RS

Nu var det länge sen :/.

I lördags så var det tävling i Rengsjö, det var sista omg. lag div.II.

Jag skulle rida Evita och jag åkte med Hanna som skulle rida Emm, vi startade båda två bara i lagklasen som var sista klassen så vi behövde inte åka från Delsbo förens vid kl. 11 :D.
Elin som också red i laget hade redan åkt vid kl. 07. eftersom hon även skulle stara första klassen.

Jag red först på Evita för vårat lag och eftersom vi bara var tre i laget den här sista gången så gällde det att alla var felfri i grunden för att vi skulle kunna gå till omhoppning.
När det vart min tur att komma in så red vi fram till domaren och hälsade, sen så fick vi startsignalen och jag red n på det första hindret, Evita kändes super fin och hela banan flöt på, på ett bra sätt och vi gick nolla. :D <3

Hanna på Emm var nästa att starta för vårat lag och efter som jag var så nervös så såg jag inte hennes ritt men jag tror att det var en bra ritt :) , dom var också noll i mål så nu var vi två som gått nolla och Elin som startade sist måste känt världens press :/.
Fy jag skulle aldrig vilja starta sist i ett leg, jaja! Jag och Hanna försökte bara peppa och säga att hon skulle in och göra sitt bästa för det är det som är viktigt.

Ifa så när det var Elins tur så var vi super nervösa om hejade och ropade nästan hela ritten ;P jaja! Dom gick också nolla i grunden och vi var såååååå glada :D <3

Vi har helt klart världens bästa hästar, duktiga ryttare och världens bästa tränare och hjälp från alla! Tack alla :) <3

Efter att alla hade hoppat grunden så var det dags för omhoppning, vi var tre lag klara till omhoppning men sen så var det även ett lag där en av ryttarna startat utan att fått startsignal och därför stoppades efter 5:e hindret. Han hade då fått 4 eller 8 fel redan på hinder.
Dom sa att hon fick starta om så att dom kunde få en tid på henne men att hon fick med sig felen hon hade. Hon startade om och var felfri men fick med sig felen som hon redan hade.

Det laget lämnade in en protest och för det så fick vi vänta ca 45 min innan dom kom fram till att de laget också skulle gå till omhoppning :O.

På den tiden han det bli rejält dålig stämning på hela platsen men, men TILLSLUT så startade dom omhoppningen och de lag som lämnat in protester kom sist i omhoppningen.
Vårat lag var det jag som startade först igen och vi var felfri även denhär gången :D <3.
Sen red Hanna på Emm och även dom var felfria :D
Elin och Tilly gjorde en super fin ritt men tyvärr så petade dom sista hindret. Men det gjorde inget för vi var sååå nöjd med dagen redan och våra underbara ponnyer <3

Det hade inte heller spelat någon roll om vi varit felfria för dom andra två lagen hade snabbare tid än vad vi hade.



Kommentarer
Postat av: Madde

Såg du att du hade bäst tid i omhoppningen??? Du vann alltså hela skiten, om det vore individuell tävl alltså ;-)

2010-06-08 @ 17:05:41
Postat av: Sandra Granlund

haha jaa så kan man se det :P.

Eller så red jag som en biltjuv :/

men det knändes inte så så vi var nog bra på sväva svängar ;)

2010-06-08 @ 22:23:36
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0