Akuten igår för min del



Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt kan man säga, nej verkligen inte. Först när jag kom sådär runt lunch så åt jag lite tillsammans med Elin och så kom Rebecka också och åt lunch där innan hon åkte och jobbade igen :). Efter de så satt jag och Elin inne och ugglade till typ klockan 18.00 då var det bara en timme kvar tills jag skulle rida Denis ponny Ventus :) <3.

När vi var klara medhästarna så red jag och Elin fram runt hagarna och sen så gick vi in på banan och fortsatte värma upp hästarna, Hanna och Camilla kom också och red fram.
Ventus kändes ganska fin och trevlig förutom några små studsar som han gjorde för att han vart lite övertaggad när dom andra fick galoppera och inte han men det gick bra.

Sen så fattade jag också galopp och efter de så gick det ganska fort allting, galoppen var bra ända tills att han lyckades köra ner huvudet och bocka, han blev som en katapult och jag var den som sköts iväg ;P xD.
Jag trodde att det skulle gå att sitta kvar och försökte därför få upp huvudet på han även när jag kände att jag åkte av försökte jag hitta uppåt och få upp huvudet och jag tror att det var därför jag lyckades anda så tokigt då när jag väl landade.

För när jag landade så landade jag typ på huvudet med munnen ner i sanden sen så vek sig ryggen.
Eftersom att jag är så dålig på att förklara så har jag ritat på ett ungefär som det kändes ;P men LOVA att inte skratta åt bilden xD



Japp ett mäster verk jag vet men iaf så fick jag väldigt ont i ryggen :/

efter en stund så resta jag på mig och det blev ingen mer ridning för min del, världens bästa Marit och Anki hjälpte mig så fick jag sitta i Marits bil och kollade en stund på lektionen.
När jag skulle gå sen så gick det inte så bra bet gjorde verkligen för ont för att gå, jag vet inte om det är jag som är över känslig eller så har jag bara en väldig otur. Men iaf så gick det bara inte att gå och då ringde dom efter en ambulans.

Den kom och så började dom försöka få mig till...jag vet inte vad det heter men den är hård och orange platta i plast med hantag ;). Till slut kom jag dit och sen så började dom spänna fast mig och fick in mig i ambulansen, är inne frågade den ena om hon hade träffat mig förut för hon kände igen mig HAHAHA xD. Jo det har du svarade jag.

Något pinsamt att dom börjar känna igen mig men så blir det väl med en överkänslig kropp som min :/ och just nu så är vi inte kompisar jag och min kropp.

På väg in till akuten så fick jag morfin som smärtstillande men det hjälpte inte mycke så jag fick lika mycke till. Det hjälpte inte heller mer än att det kändes konstigt i foten och att min mage började kurra nå väldigt.


Inne på akuten så kollade dom ryggen och rönkade och jag sa bara att dom inte skulle hitta något och att jag skulle få komma hem samma dag, men dom tänkte iaf ha mig fastspänd tills att läkaren själv sa så som jag sagt och till slut så kom han in och sa det och jag fick börja klä på mig och åka hem, det tog lite tid men hem kom jag iaf. :D

Idag så har jag ont i nacke och rygg men det går bra, jag känner mig lite stel men så blir det efter att man ramlat av. Jag ska nog inte rida ändå idag utan det får nog vänta lite för jag känner att jag klarar inte av att låtsas som att allt är bra längre utan jag vill faktiskt vara bra också.

Jag vill att ni ska veta all ni som hjälpte mig igår att jag är hemskt tacksam för all hjälp jag fick av er igår, jag skulle aldrig klara mig utan alla underbara människor som finns på stallet stora som små <3 TACK


Kommentarer
Postat av: elin

usch, du hade en arm som kom först också, som vi trodde hade gått av eller något, såg inte trevligt ut.

usch hoppas allt blir bra fort nu och ta det lugnt tills du känner att du klarar det utav att behöva ha ont :) <3

2010-06-23 @ 10:19:39
Postat av: Anki

Tänker på dej vännen! Är verkligen jätteledsen för att detta skedde=( kram

2010-06-23 @ 10:56:58
Postat av: Madde

Var rädd om dig goa fina Sandra!

2010-06-23 @ 13:49:04
Postat av: Sandra Granlund

Tack allihopa :)<3 jag bår myck bätre nu :)

2010-06-23 @ 20:26:07
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.seblogg.se
Postat av: Annette

Vi är rädda om dig så ta det lugnt nu och var rädd om dig så att du blir helt ok innan du sätter dig på hästryggen igen ;)

Kram Annette

2010-06-23 @ 22:17:57
Postat av: Sandra Granlund

Ja det ska jag vara :)

Tack

2010-06-23 @ 22:25:17
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.seblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0