Bevattning!



Ser ni?! Delsbo Kör- och Ridsällskap (stallet) har bevattningssystem till utebanan nu :D.

4st vatten kanoner, två på varje långsida, vattnet tas från Dellen som ligger intill klubben. Nu behöver man alltså aldrig mer stå med vattenslang och vattna (banan är 40x80) för att det inte ska damma få fruktansvärt mycket.

Men med sådan lyx och förmån så tycker jag att stallet utan att skämmas ska höja ridbanaehyran när det gäller gästtränare iaf om dom vill använda bevattningen så att underlaget ska var bra tills att de ska ha träning. För det är faktiskt en kostnad för stallet att köra bevattningen men dom tränare som kommer borde kunna ta en höjning av ridbanehyran för förmån att å ett mycket bättre underlag som dels inte dammar och sedan så blir underlaget mycket fastare och inte lika tungridet att rida på.

Det är vad jag tycker och jag vet att andra inte tycker så och det får folk tycka, jag har full förståelse för att man tycker olika.

Mig skulle det inte göra något om dom höjde hyran för banan för alla och enligt mig skulle det vara det allra bästa. Jag vill inte ha några motargument!
Detta är bara vad jag tycker, och tycker ni inte lika så håll det för er själva eller iaf säg dom inte till mig ;) För mig är stallet allt och vartenda sätt som gör att stallet tjänar på det personalen fixar är ju faktiskt bara en förmån för oss själva, eftersom det är vi tillsammans som är ägare till hela anläggningen.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej :)

vilken fin blogg du har :)

kolla gärnna in min

2010-06-20 @ 11:30:13
URL: http://Fannytheviltwin.devote.se
Postat av: Sandra Granlund

Tack det ska jag göra :)

2010-06-20 @ 12:07:59
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.seblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0