Windy, Honny och Ventus

Jag som alltid är en dag efter men men.

Igår när jag kommit ner till stallet så undrade Marit om jag inte var sugen på att rida Windy.

WINDY:
Windy är en av DKRS- ridskoleponnyer, det är en Dartmor sto, B-ponny  och hon har ganska bestämda åsikter när dom mindre rider henne.

Hon är inte dum mot dom men hon vet hur hon ska göra ;) hon är nog den smartaste ponnyn jag träffat :P.

Jag red henne iaf. och hon kändes riktigt fin, hon är en underbar liten ponny med MYCKE kapacitet och oerhört trevlig liten ponny att rida på :).
Hon är en ganska reserverad och försiktig ponny i hanteringen, och det gäller verkligen att men är lugn och trygg i sig själv. 
Får man henne att börja lita lite på en så tycker hon att det är jätte skönt att bli ompysslad bara men det tog sin tid, i själva ridningen så är hon verkligen super trevlig och hon skulle kunna gå väldigt långt med rätt ryttare.

Jag tyckte inte att hon var svår riden, det kändes nästan som att det bara var att sitta på och följa med men hon känner säkert vilka hon kan göra vad med. Hästar är ju inte dum som sagt <3

HONNY:
Efter de så red jag ut tillsammans med Elin, hon red Tilly och jag red Honny. Vi red upp mot Gåsbacka fast innan man kommer ända dit så finns det en strand och dit red vi och sen tillbaka.
Honny var SÅÅÅ duktig vi gick efter Elin och Tilly och fassten det kom bilar och mopeder så var hon helt lugn och bara skrittade på. :) <3

När vi kom ner till vattnet så tänkte jag att vi inte ens skulle försöka gå ner i vattnet utan kanske bara stå och kolla medans Tilly plaskade lit ;P. Men Har man världens duktigaste lilla häst så har man ;) och hon var också modig och klev ut i vattnet eller ja vi doppade fötterna iaf mer än så tyckte jag inte att vi behövde göra den här gången. Men hon är iaf inte rädd för vatten och i sommar så kommer hon nog få plaska en hel del om hon tycker att det är kul :D För de tycker jag ;P.

Igår sköte hon sig föresten exemplariskt på gången också :D lilla go hästen, hon är så duktig :) <3

VENTUS
Senare på kvällen så red jag även Ventus som är Dennis lilla C-ponny som jag nu har ridit ett par gånger :)
Han är verkligen en underbar liten kille med så mycket energi och arbetsvilja så att han ibland inte riktigt vet vart han ska ta vägen ;). Jag red honom för första gången på utebanan och jag tänkte att vi kunde hoppa lite också, han var lite okoncentrerad, det finns ju så mycket att kolla på när man är ute och dessutom så var det dressyr träning på ena delen av ridbanan. ;P

Det blev mest koncentration på att han skulle gå dit jag ville men, men man får ha bra och såliga dagar tycker jag det har alla och jag red verkligen inte bättre.

Han var duktig iaf och tillslut så tyckte jag att vi kunde börja med hindret som låg på kanske 25 cm, inte för att det har någon betydelse hur högt hindret var men jag bara kände för att skriva det ;P.
Först så kom vi i trav och sen när det gick bra så kom jag i galopp men efter hindret då när vi hoppat i galopp så bockade vi vite xD.

 

HAHA ja så kan det gå, jag sat iaf kvar och jag tyckte att han kunde använda sin energi till annat och drev på han i stället.



Men efter det så gick det ganska bra, vi hoppade fler gånger och det gick in fint :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0