Red Honny och lektion på terrängen igår

Igår så åkte jag till stallet, Elin var i hagen med Tilly som låg och sov ;) så jag gick dit.
När vi gick tillbaks så fick Honny följa med in också, jag tog in henne till stallet och där började jag med att tvätta rent såret som hon har på ena bakbenet, sen så borstade jag av henne och sen sadlade jag och tränsade.
Hon har faktiskt blivit mycke bättre på att stå still på gången, även om jag skulle önska att hon kunde stå mer still ;P. Men det är iaf en bra början vi har ju bara varit med varandra i 2 veckor och allt går ju inte att lära sig över en dag, så det blir nog bra det me :).

Red henne på ute banan och alla hinder från tävlingen stod fortfarande kvar, det var bra träning tycket jag tt bara rida tunt dom och kolla på :), hon brydde sig inte om dom särskilt mycke och de var ju bra :).

Honny kändes ganska fin och hon är verkligen hur snäll som helst :)<3, men vi ska träna på lite framåtbjudning men sen så blir det super bra ;).



När jag hade ridit färdigt och gått in till stallet så när jag skulle sadla av och borsta henne så stod hon helt stilla och skötte sig super bra :D <3.
Sen innan vi gick ut till hagen så hämtade jag en morot och gav henne ;) <3.

Jag och Elin gick upp till cafeterian och spelade lite kort och åt glass tills det var dags att ta in Tilly, sen åt vi lite lunch, Elin åt nudlar som hon tillagade på ett lite eget sätt kan man säga ;P.
Hon kokade vatten i en vatten kokare, sen så hällde hon vattnet i en skål och la i nudlarna, hon vevade runt lite och väntade tills hon tyckte att nudlarna såg bra ut.
Då hällde hon bort vattnet och på med krydda ;P. MUMSS ;)

Själv så åt jag två toast, en med majs och en utan majs :) *GÖTT*

När vi hade ätit så gick vi ut i stallet och broddade först Tilly och sen Mystik.
Vi i tävlingsgruppen skulle rida på terrängbanan i Sättjära och hoppa :D så alla hästarna måste broddas.
Jag skulle rida Rasmus men han var på ute ritt så jag kunde inte brodda förens han var tillbaks.


Terrängen:

Jag älskar att vara på terräng banan och hoppa, det är verklige super kul :). Hästarna verkar också tycka det är så himla roligt och man känner verkligen hur dom tar tag och jobbar på hindrena :) <3.

Rasmus tyckte livet lekte och gav verkligen garnet, lilla sötis <3 :)

Bild på Mimmi och Twix förra året.

Kommentarer
Postat av: Elin

hahah, mina nudlar blev ju mumms ;)

2010-06-15 @ 13:47:30
Postat av: Mimmi

Haha men hur sitter jag egentligen?! Usch usch! :P

2010-06-15 @ 20:42:34
Postat av: Sandra Granlund

Mimmi: ähh de ser bra ut ju :) <3



Elin: det tror jag vad jag vill om ;P <3

2010-06-15 @ 21:32:58
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Haha kunde ha sett ok ut om jag korta stiglädrena några 100 hål och inte satt som sen kutryggig gammal kärring xD men Twix är söt i alla fall :D

2010-06-16 @ 01:30:16
Postat av: Matilda

Vad härliga bilder =D

2010-06-16 @ 10:20:14
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sandra Granlund

Madde: Tack :D

2010-06-16 @ 11:09:14
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0