Två små skruttar

Har ridit både Evita och Ventus idag :D <3.

Evita:
Först så red jag Evita runt halv sex eller något, jag red på ute banan tillsammans med Gustav som red på Champagne, hindrena från igår (då jag red min ordinarie lektion) stod fortfarande kvar så det blev hoppning för min del.

Ja vi hoppade alltså och tränade lite inför tävlingarna i helgen, jag tyckte det gick så där idag men stund vis så gick det faktiskt bra :). Man det skulle gå ännu bättre om jag kunde försöka att inte luta mig fram och sitta och dra i henne bara :/.
Men jag får helt enkelt låta bli med de och i stället rida ordentligt ;), så som man ska rida, man det är inte lät att få allt att bli bra på en gång kan jag bara säga.

Ventus:
Efter att jag hade ridit Evita så red jag Denis ponny Ventus. Vi gick och hämtade honom och gjorde i ordning honom, sen gick vi till ridhuset för där var enda lediga ridbanan.

Han kändes fin och väldigt trevlig när jag red fram, så jag vi kände oss varm i kläderna så frågade jag om jg inte skulle kunna få skutta honom över bara ett litet hinder :).
Så ett hinder på kanske 40cm ställdes upp, och så började vi hoppa lite, eller ja först så kom vi bara på sidan av hindret men tredje gången gillt eller vad är det man säger ;P.

Efter de så gick det bara bättre och bättre :D, han är verkligen super rolig att rida och jag är så glad att jag får rida honom :).
Det gick bra att hoppa hindret både i höger och vänster varv och tillslut så tyckte jag att vi kunde prova höja lite ;). Hindret blev kanske 60 cm och så kom vi på det, men vi kom lite fel och han slog i bommen med ena frambenet :/, och som med ett brev på posten kom en rad bock språng, absolut inget dumt i de utan bra att han blev rädd och han är nog inte så van att riva så det blev en överraskning för honom.
Men jag lyckades iaf inte sitta kvar så vid läktaren så ramlade jag av ;P. Det är verkligen svårt att sitta kvar på honom när han bockar, jag brukar kunna få upp huvudet på dom och bara fortsätta vidare, utan att göra allt för stor affär av saken men på vissa hästar/ponnyer går det verkligen inte. Huvudet bara försvinner och men känner hur hela ryggen välver sig och han bara flyger upp i luften.

jaja jag landade iaf bra så jag kände inte ens något och det var ju iaf ett + ;P. Jag kanske har lyckats utveckla en bra avfalsnings teknik eller nå, det vore ju inte helt fel om det var så ;P.


Bilder:

FOTO: VIKTORIA MICKELSSON med min kamer
 
Jag och Evita




Gustav och Champagne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0