Träningsverk imorgon!?!

Idag har jag ridit tre hästar, är jag inte duktig? ;)

Först så red jag Honny och jag tror att vi ska öva mycket på att stå still på gången när jag gör i ordning, för det värsta jag vet är när en häst trampar runt och håller på.
Men när jag red så skötte hon sig fin fint iaf :D, super trevlig att rida :).
Jag red inte så länge, kanske 20 min eller något, strittade och travade några steg bara för att känna lite och hon var super trevlig verkligen :).

Efter Honny så red jag Windy som är en av ridskolans B-ponnyer, hon är ett litet dartmor sto på kanske 9 år. Jag har bara ridit henne någon gång innan men hon var riktigt trevlig att rida och hon kan verkligen när man rider :) <3.
I slutet så hoppade jag lite, ett hinder på ca 40 cm med block under och det var inte populärt tyvärr :/, men till slut så hade vi hoppat det tre gånger och då fick der räcka tyckte jag, jag vill inte pressa henne och eftersom vi inte känner varandra så bra än så nöjde jag mig där.

Sen så red jag Ventus också.
Vi red inne i ridhuset det fick bli dressyr idag, han kändes riktigt fin stundtals då han inte går och krullar ihop halsen så man förstår inte hur han någonsin ska kunna andas.
Jaja! Det gick bra och jag satt kvar för en gångs skull (Y) ;P.


Kommentarer
Postat av: Madde

KUL att det gick bra att rida...och ja hon är trevlig att rida :-). Men hon har svårt att stå stilla på gången så ja det behöver hon träna :-)! Kram

2010-06-09 @ 07:01:23
Postat av: Sandra Granlund

ja det märkte jag ;)

2010-06-09 @ 16:14:49
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0