Lugnast i världen

Idag red jag Honny för första gången inne i ridhuset, eftersom att Honny ska gå med på nybörjarläger nästa väcka så kom jag på igår att jag fortfarande inte ridit i ridhuset någonting och att jag inte visst om hon skulle reagera på något där inne, så idag fick det bli ridning inne i ridhuset.

Det gick super bra och hon skötte sig toppen bra tycker jag :), När vi hade ridit en stund så kom Elin ut på läktaren och då frågade jag om hon inte ville väsnas lite;). Jag vill veta hur hon reagerar på så mycke som möjligt eftersom det kommer att vara en nybörjare som ska rida henne nu på lägret och då vore det ju bra om jag vista om hon var väldigt känslig för något så att jag kan säga det och förvarna lite om det i så fall.

Men nej jag tror hon är en av dom där lite Coolare hästarna ;) hon har verkligen inte reagerat på någonting eller jo han reagerar på en del saker fast inte så att hon hoppart till eller sticker, utan stannar och kollar i stället :).

Det är positivt :D!

Vi har hitils gåt över bommar och förhöjda bommar, ridit ut först som sist, doppat fötterna i vatten, blivit omkörda av bilar och mopeder, jobbat lite på utebanan och nu varit i ridhuset samt Elin som hoppat på läktaren ;).

Hon är verkligen en super lugn häst och jag tror att hon kommer att passa bra på nybörjarlägret, det ända som kanske kan vara lite problem är galoppen där hon behöver lite hjälp in i fattningen. Men annars så är det toppen :).



Bild på Elin som red Tilly igår :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Hallå...FIIIN Header...med vackra Misty! Jasså Honny ska gå med nu på lägret! Visste inte det! Spännande.....och du får rejält med jobb ändå du!

:-) KRAM Madde

2010-06-21 @ 08:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0