Lektion

Igår det jag lektion på Rasmus, vi hoppade bana och jag tycker faktiskt att det gick ganska bra :D.

Jag har inte ridit Rasmus på ett bra tag eftersom att jag har tävlat på Evita i div II laget, för att jag inte får tävla Rasmus i div II i år för att jag red honom i div I laget förra året, också har jag ju haft Misty som nys sålts som jag hr tagit handom och utbildat :,D <3.

Så Rasmus har jag alltså inte hunnit med bara, men igår så red jag honom och det gick bra tycker jag.

Han har ett nytt bett som han trivs super bra på, han har ett rakt bett med fasta ringar nu  i stället för de bett han haft förut.
Vi hoppade inte så högt eftersom att han inte är i den formen och han står på bete under nätterna så han ser ut som en tunna *SUCK* ;P <3

Han var iaf duktig och han kändes lite mer som Rasmus, jag red honom för kanske två eller tre väckor sen men då hade vi markarbete och det gick inte alls. Ingenting fungerade, kändes det som så det var lite tråkig att känna att vi knappt skulle kunna kravla oss över en studs på 40 cm.
Så jag bestämde mig då för att jag inte skulle tävla honom på våra hemma tävlingar som är nu till helgen, men igår gick det iaf super, även om jag inte ska tävla hemma iaf så ska vi nog försöka komma iväg på någon tävling här någon gång :D <3.



Jag och Rasmus förra året på våra hemmatävlingar :D <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0