Brand i Delsbo

Jaa det kan man säga att det gjorde, mittemot bär jag bor fast över sjön lixom. Alltså om man åker in vid Stömne och förbi där, och sen efter Ålberget någon stans bort mot där Lisa Jonssons mamma bor (inte deras hus).

Vi som har ett hyres hus bredvid sjön och tre våningar hade en perfekt utsikt om man gick högst upp i trapphuset. Kameran fick också följa med upp för att dokumentera, ucha! Det är verkligen hemskt att se när det brinner :,(, jag tycker inte om bränder och jag tycker så fruktansvärt synd om dom som bodde där, jag vet inte vem/ vilka men iaf. tänk en så stor, fin gammal hälsinge gård bara brinna upp och det finns inget man kan göra för att stoppa, och inte heller något som man kunde rädda.

Det blåset ganska bra också så branden från huset spred sig fort och utvecklades dessutom till skogsbrand :(.

Tänk alla saker, alla minnen. Nej fy, hemskt verkligen, STACKAR, STACKAR, STACKARS dom!

Bilder på branden:







Spred sig och lädde till skogsbrand också



Nu lite senare så ser det ut såhär :,(


Kommentarer
Postat av: Rita

Ja fy fn jag såg det i går på väg hem :( Inget roligt alls stackars folk... jag hoppades i det längsta att det skulle va nån som ville bli av med en lada och brann ner den i stället för att riva, men det såg inte riktig så ut heller :( Kände lukten långa vägar av trä och gräs som brann länge innan vi såg huset, trodde nån brann av vintersgräs bara.... Tills vi såg huset!

2010-06-02 @ 06:52:45
URL: http://hesteverden.blogspot.com
Postat av: Sandra Granlund

jaa fy :,(

2010-06-02 @ 16:30:04
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0