att leva eller inte leva det är frågan

Idag nu på kvällen så red jag Honny med Elin som red Tilly, vi klättrade upp och ner på galgbacken (en kulle på stallet typ), vi red upp och ner och så plötsligt flaxar något till då jag och Honny går förbi. Jag blir typ livrädd och det som flaxar blir kvar, kommer liksom ingenstans men fortsätter att flaxa jag rider upp till Elin där jag säger att hon får hålla Honny så att jag kan gå och koll till fågeln.

Det var en duva och den hade på något sätt lyckats fastna i ett snöre som sytråd såg det ut. Båda benan var helt intrasslade och först så när jag närmade mig den så bara flaxade den för att komma där ifrån, men tillslut så fick jag ta i den och kolla på hur den sat fast.

Det var fjädrar överallt och hela ryggen och ner på ena sidan så var den helt blodig, bara ytligt där fjädrar hade skavts bort, och ena vingen var också helt kal på fjädrar och blodig. Först så försökte jag trassla upp allt men  det gick verkligen inte, så till slut så lyckades jag dra av trådarna så nära som möjligt vid benen och så var den lös i alla fall.

(Fågeln låg mot en stor tall med ena sidan och det är mot trädet den har skavt bort fjädrar och skin).

Nu hoppas jag för guds skull att den överlever där och eftersom den har tappat så mycke fjädrar så kan den inte flyga så jag hoppas verkligen att ingen kommer och tycker att lilla duva ser god ut :,( <3
Jag vet inte om jag är glad för det jag gjort, jag skulle säkert ha gjort något annat men nu är det försent och det ända jag kan göra är att hoppas och önska att den överlever. :'''(



Bild på duvan när den var loss från den sidan den ser bra ut :'(<3
Lilla fågen jag hoppas verkligen att du överlevar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0