Vatten stämmpel (©-märke)

Hur gör man © i photoshop CS4?

Tänte bara visa hur man på ett enkelt sätt kan göra en vattenstämpel i photoshop.

1. Öppna den bild du vill ha ©-vattenstämpeln på.



2. Välj verktyg Egen form från verktygslådan (in ringad som nr. 1). När du gjort de går du upp till Alternativ-fältet och klickar på ©-märket (illustreras på bilden som nr. 2 och 3).



3. Nu kan nu dra ut ett © över bilder, du väljer själv hur stort osv. Gå sedan till paletten Lager och ändra från Normalt till Skarpt ljus



4. Gå till menyn Filter, sid Stilisera och välj Refer.



5. Nu kommer det upp en ruta som du trycker på OK



6. Nu kommer det att komma en ruta där du väljer hur skarpt du vill att ditt ©-märke ska vara och hur ljuset ska vinklas, du ser även att ©-märket är nu blivit genomskinligt.



7. Tryck på ok och sen så har du din vattenstämpel :)

Jag skriver var allt heter på Svenska fast bilderna visas på Engelska, detta för att fler ska förstå :).

Jag är bara amatör jag vet, detta är bara för dom som inte kunde innan eller just fåt photoshop.

jag kan lära er hur man gör lite mer avancerade saker om ni vill (som hur jag gjort bilden nedan) men det blir någon annan gång.

   ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG ÄR FÖRBJUDNA ATT KOPIERA OCH OM DET UPPTÄCKS SÅ ANMÄLER JAG DIREKT OCH LÄGGGER NER BLOGGEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0