Massa bus i ridhus

Igår var nog den segaste dagen på LÄNGE! Åkte inte ner till stallet förens vid halv fem :O, Elin hade jour och det visade sig att alla vatten koppar i stora stallet hade frusit :/. Vi försökte få igång dom genom att hälla kokande vatten i kopparna för att det kanske skulle släpa, om det bara frusit lite så brukar man kunna få igång vattnet då men inte då. Så vi fick leta vattenhinkar åt alla hästar, när vi efter ett bra tag äntligen var klar så tänkte jag och Elin rida eller ja vi orkade inte rida men vi busade lite med vi tänkte iaf busa lite i ridhuset med ponnissarna ;).

Buas blev det fast det blev att vi red ändå fast barbacka, kan säga att det är något som ska göras om för jag behöver träna balansen
Vi skuttade över ett hinder också så i slutänden låg på runt 60 cm inte så högt men för mig utan balans barbacka så kändes det  ganska högt. Sedan busade vi runt och lekte på alla sätt och vis ;).

Dagens ord var iaf: SKUMMP BANNAN xD Jag och Elin dog där ett tag.

Emma kom och gav oss lite bus tips också xD:

1. Byta häst med varandra i trav xD

2. Man rider på varsin häst, den ena rider på sin häst och samtidigt håller i den andres, när man kommer till ett träd där grenarna är så pass låg att man kan ta tag i dom så tar den ryttare som inte håller i någon häst tag i grenen och hänger kvar medans de andra går vidare xD.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0