Måndag

Ridlektion idag då, jag red Evita idag på lektion och vi hade hoppning på schemat. Gick väl hyfsat iaf och jag är nöjd och de är huvudsaken. Kände dock att jag måste träna på att få med ytterbogen när jag rider i sväng men det är bara att sätta igång att träna ;).

Vi fick först hoppa lydnadsbana där det gällde att ha fatt på ytter sidan för att kunna göra svängarna i vårat rid hus män allt går bara man rider ;). Vårat ridhus är 20*40m så det kan bli lite trångt emellanåt.

Bana 1:




Efter den banan så skulle vi hoppa en annan bana bär det blev mer höjd på hindrena.

Bana 2:



Bana 1 kan jag säga var ganska svår att komma ihåg åt vilket håll man skulle efter varje hinder ;p men det gick tillslut de me.

Hanna (en som rider i gruppen) hade trampat snett så att hela foten var svullen så hon red i en röd foppa och en ridstövel (Y) kan säga att den var nog den snyggaste still jag sätt på länge och då brukar jag ändå sätt mycke av Hannas idéer. Gick iaf bra för dom så varför inte, kanske nya trenden? Vem vet? ;P

Gick mycket bra för alla idag tycker jag; var mycket imponerad av Sara och hennes ponny Rebell, Rebell som är så het och idag såg det väldigt trevligt ut (: super kul att se :D.

Elin red sin nya ponny Tilly och det gick också super bra (: Tilly gick dock ner på knä när det kom på hindret och ”schwungett” i galoppen saknades lite :/, det gick iaf bra för båda och Elin kunde hoppa upp och rida banan igen. (:  <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0