Lektion på Manta




Red lektion idag för Marit på Stallet, red på Manta och det gick faktiskt riktigt bra :) är så nöjd och det nu kom jag och tängka på hur hon var när jag red henne för första gången, tror det var i början av December det var.

Första gången jag red Manta red jag ut helt själv i mörkret och hon var spänd och när jag väl kände att hon började slapna av lite så fattade jag gallop och 2 seckunder senare så for vi i luften och sedan tvärstannade hon och körde ner huvudet ;P. Jag for av rätt ner i backen, haha sen fick det bli skritt och trav till baka bara xD.

Idag när jag red henne så var hon först lite spänd och tittig (vi har ridit mest själv i ridhuset), idag red jag henne på ordinarie lektion tillsammans med de andra ridskole hästarna. Vi red dressyr idag och så fort vi började jobba lite så bara släppte allt, han slapnade av och det var ana lunngt och harmoniskt :). Är så roligt när man känner att allt bara funkar.

Manta är ett 6 år gammalt sto, storhäst, som jag har tagit hand om nu i ca 2 månader, hon som har henne var med i en bli olycka så hon har inte kunnat rida henne. Mannta är en livlig påhittig liten dam som äldskar att arbeta och är mycket posetiv till allt, hon hoppar gärna men efter hindet så hör hon ner huvudet och bockar tyvärr här hon lite förstark än för att jag ska känna att jag vill hoppa höjder på henne men som sagt hoppa gör hon gärna :).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0