Hingst på rymmen och vi med tre ston

Idag kom mitt och Elins paket som vi beställt, en varsin magplatta en brun till mig och en svart till Elin, och Elin hade även beställt ett spö 74 cm långt och ett par vinter ridstövlar som hon var väldigt glad för idag eftersom att det var närmare 20- grader ute och vi skulle rida ut :S.

Jag, Elin och Hanna hade tänkt rida ut idag och så blev det också men eftersom det var så fruktansvärt kallt ute så bestämde vi oss för att bara ta en kort tur runt Ovanåker. (Y)

Vi träffas vid kyrkan och sedan rider vi in på vägen mot Ovanåker och där blir det full galopp ;P, när vi kommer på vägen som går förbi där Karin har sina hästar (två araber, en ung HINGST och en vallack). Vi rider förbi i skritt och hästarna värkar knappt bry sig, men när vi kommit förbi så vänder sig Elin om och säger

-          Ojj! En häst.

Då skriker Hanna att det är Karins ung hingst och att vi måste hoppa av. Alla hoppar av och Hanna får ta Både Maya och Misty så jag skulle kunna ta hingsten.

Vi var alltså tre ston en ung hingst och vi som nu skulle lugna våra hästar och fåtag på hingsten för att inte få våra hästar betäckta.

Hingsten som först hon och luktade sprang sedan bakom och hade inte Hanna snabbt flyttat på våra hästar så hade någon av dem blivit betäckt. Men så fort vi försökte gå någon stans så kom han och blockerade vägen så att vi inte skulle komma förbi. Elin sprang till huset med Tilly för att se om någon var där men för det första kunde hon inte komma igenom grinden och sen såg det ganska dött ut där.

Jag säger till Hanna att vi måste försöka ta oss till deras stall men de var ju lättare sagt en gjort med en hingst som står iväg så fort vi rör oss. Men tillsist så lyckas jag få tag i honom och Hanna och vi lyckas iaf komma till gårdsplanen, Där möts vi av vallacken också men som tur var så var han rädd för Elin som viftade lite med spöt, så han vände och sprang in i hagen igen ;P. Elin fixade hagen så att vi iaf bara hade en häst lös och inte två och jag lyckades hitta ett grimskaft att hålla hingsten med istället för i grimman.

Efter mycke om och men så får vi tag i Emma som ringer Karin som ringer Brodén som kommer och hjälper oss. Jag får in han i stallet och sedan så hoppar vi upp på våra otroligt duktiga hästar som är bara bäst <3.

Vi är ganska skakad efter detta men alla var iaf oskadda och kan bara säga att det var tur att inget hände för det kunde ha gått illa.

Puss på våra hästar som var så pass lugna som dom var <3


Kommentarer
Postat av: gurrrrraaaaa

oj tänk om non hadde blive dräktig :O

2010-02-12 @ 20:22:34
Postat av: Sandra Granlund

mmm det var vår tanke också :S

2010-02-13 @ 10:18:01
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0