En dag på Akuten i år igen.

Jaa då var man hela 17 år också, daggen har varit en enda bergodalbana där jag först har varit full av glädje som sedan snabbt blev till att glömma allt annat än vad som just hände då.

Vi hade idrott sista timme och vi skulle först para ihop oss två och två, jag var med Fang. Den ena skulle då först springa en hinderbana på två varv medans den andra typ tränade styrka i mitten, sedan bytta man och så skulle man hålla på.

 När jag byter med Fang för tredje gånge så händer det. Första hindret man skulle över var en bom ganska högt upp, denna skulle man typ hänga sig över och sedan skulle man ta tag i bommen under med händerna och sedan typ slå över. Då Fang ramlar över och när hon landar slår hon benet.

Hon ligger på golvet och säger inte ett pip, Man kan ana att benet är i en honstig vinkel men eftersom att hon inte säger något (mer än att gråta lite tyst) så värkar det ju nästan inte som hon brutit något. Ambulans rings efter iaf och efter en lång väntan kommer dom.

Jag blir den som följer men henne in med ambulansen, vi har inte fått tag på någon va hennes föräldrar eller någon annan som kunde följa henne.

Benet är helt av och det syns tydligt, hon får rönkas mer för att se vad och vart de ska operera henne. :,(

Blir iaf ett par timmar där på akuten innan hennes föräldrar kommer och jag måste hem.

Jag tror faktiskt att jag ska göra till tradition att fira min födelsedag där på sjukhuset det värkar ju vara där jag ska vara när jag fyller år, fast i år fick jag iaf äta tårta när jag kom hem ;).

Nu hoppas jag för allt i världen att hon kryar på sig snabbt<3.


Kommentarer
Postat av: Sofia Jonsson

Det såg inte alls trevligt ut, det syntes att benet var av. Tråkigt när sånt här händer!

Hoppas hon kryar på sig och att du slipper fira fler födelsedagar på akuten (;

2010-02-20 @ 12:28:18
URL: http://jonssonsofia.blogspot.com
Postat av: Sandra Granlund

Jaa det såg väldigt otrevligt ut :'(

haha tack ;)

2010-02-20 @ 13:01:30
URL: http://sandrraaaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0