Jag kan mörda ungar men Misty är BÄST så våga inte säga något annat!

Efter Minmihoppningen så kom Mamma, Lillebror och mina två kusiner och deras pappa ner till stallet för att få borstad och rida lite på Misty.

Misty var helt blöt och såg så ynklig ut i hagen tyckte min lillebror så han ville lägga en varm filt om henne men jag sa att vi kunde ta in henne och stå och borstad och mysa med hanne istället.

Så vi tog in henne och sen fick täcket hängas upp i torkrummet, vi borstade och myste och Misty bara stod och njöt lilla gulfia, världens bästa och mysigaste lilla gul ponny <3.

När vi borstat färdigt så kom mina kusiner också och vi letade hjälmar och sadlade och tränsade Misty sen så gick vi ut till ridhuset som var tomt för en gångs skull och först så var det ingen av dåm små barnen som tjatat i nästan en vecka redan för att få rida, men nu när vi stod där så totalt VÄGRADE dom att äns leda henne ;P. Jäkla ungar säger jag bar ;P<3.
Så tillslut så fick mamma gå och hämta en hjälm och hon fick för första gången prov rida lilla Misty :) de gick ganska bra för dom faktiskt :).

Efter mycke lirkande, lockande och tjat så fick vi upp en av ungarna för att iaf sitta på Misty och efter de så blev hon ponnyridnings ponny xD Nya favoriten helt änkelt!
Den andra kusinen ville också prova och dom red runt och klapade och styrde med benen och så ;P eftersom det var elaka jag så fick dom inte lära sig att ta i tyglarna, eftersom den äldsta bara är 6 år så skule bom ändå bara dra lilla Misyt i munen om dom lärde sig att styra med tyglarna så jag sa att man styrde med vikten och benen :) <3

Min lillebror är dock så otroligt blygså och sandra och Vickan satt på läktaren så han vägrade rida inne och sa att det var för att det var för varmt xD men han kunde tänka sig rida ute sen när vi andra ridit färdigt ;P.

Ute så fick jag äntligen rida lilla skrutt (Y) iregnet och kylan -_- ' jaja det gör inget för Misty var iaf världens bästa somvanligt och då spelar det ingen roll vilket väder det är :) <3

Tillsist så hade alla fårt rida och då började KAOSET ;P vem som skulle få leda in Misty till stallet osv. *suck*
Hon fick Bli borstad och ompyslad sen fick hon sin mat och det blev rena rama godis kalaset ;P och självklart så slutade det i en olycka där den ena skulle ge Misty de sista av maten och hon råkar bita ungen.

Hon börjar gråta och säga att Misty var dum. men då kan jag säga att jag hade lust att nästan mörda ungen, INGEN säger att ett oskyldit djur är du för då är inte jag att leka men och det spelar INGEN som hälst roll om det är ett barn som säger det.

Så när vi fått ut Misty så var jag inte glad på ungar och det fick hon minsan veta att hon inte säger att Misty är dum nåfler gånger, jag trode nästan att jag skrämt henne för livet men nu på kvällen så ringde dom och sa hur snäl och värls bäst Misty iaf var och frågade om dom inte kunde få rida imorgon också så vi får väl göra ett försök till imorgon ;P.




Bild på Ava Turbo i sommras R.I.P <3

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken underbar berättelse om Misty, Sandra och barnen :-)

2010-04-10 @ 20:06:09
Postat av: Sandra Granlund

Haha jaa ellerhur ;P

2010-04-10 @ 22:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0