Tävlingen i går

Igår vardet äntligen dax för tävling igen :D, och jag skulle tävla på Evita som är en av DKRS ridskoleponnyer och som jag inte har tävlat på på nästan 3 år :O.
Jag var med i klass 1 som var en LD cleruond och sedan så skulle jag rida laget som var klass 3.

Jag skulle åka med Hanna och hennes mamma (min ridlärare) Marit, vi skulle båda två tävla ridskolans hästar och i samma klasser :).
Vi åkte kl halv sju, och vi var där halv nio, det tog alltså två timmar att åka från Delsbo till Edsbyn. När vi kom fram så kolade vi till hästarna och sen gick vi väg till sekretariatet för att anmäla oss,  efter de så gick vi banan och sedan så lastade vi ur hästarna och gjorde i ordning dom.
Vi stod och pratade och sadlade och fixade och hade all tid i världen, ända tills vi kom på att det bara var 7 ryttare förre mig kvar och jag hade inte sadlat eller bytt om än ;P.

Jag blev klar och satte upp precis som jag hör att speakern ropar upp mitt namn och säger att jag ska hålla mig beredd, så jag rider in på framhoppningen och hoppar två språng på lilla hindret och sedan så var detmin tur att få komma in på banan *flämt* jag han iaf och jag hoppade banan som fick bli vår framhoppning och vi var felfri och med rosset ut från banan så klappade jag om världen snällaste ponny som inte ens blev framriden ordentligtoch ändå bara hoppar och ställer upp <3.

Efter mig så startade Tove som ochkså red på ridskolle ponny och även dom fick en felfri ritt men Tove sa att hon inte vas så söjd över hur hon hade ridit men men så säger hon gäms :P.

Sen så höjdes det till D-ponny höjd och fört från DKSR där var Elin på sin ponny Tilly :) Tilly var lite seg och lång istället för mer ihop och alärtt och inne på banan så fick dom ett stopp på första hindret och två tids fel men efter stoppet så hoppade dom hele banan utan problem och jag hoppas att Eiln var nöjdför det var hennes första ute tävling på Tilly så helt nytt för dom alltså.
Hanna red Emm i LD och hon var felfri och sara och märta vet jag inte riktigt hur det gick för men inte felfria tyvärr :/ men alla red super bra och var snäl på hästarna och det är de som räknas och inte om man får en rosset eller inte.

Jag skulle kunna skriva hur mycke som hälst om hur det var och hur detgick för alla men det kommer ingen att årka läsa så lite kort nu så i LC startade Tove och Maja.
Tove var 0 i grunden och 4 fel i omhoppningen men hon var super nöjd :D.
Maja blev 2:a och var också super nöjd och det tycker jag att dåda ska vara för ni red super bra båda två och tänkte på hästarna mer än rosseter och det gjode inte många *morr*  tur att DKRS ryttarna är snälla iaf och då är jag själv klart inte ett duggpartisk heller ;P.

Sen var det Lag klassen och här i vårat destrikt så är det DIV II på våren och DIV I på hösten.
Så nu var det alltså DIV II och i laget red:

Jag på Evita (ridskoleponny)
Hanna på Emm ( ridskoleponny)
Elin Rooth på Tilly
och Maja på Tiffy

Jag skriver resultat bar för att jag måste skynda till stallet ;P

Jag och Evilta felfri i grrund
Hanna och Emm 8 fel
Elin på Tilly ramlade av på sista hindret
Maja och Tiffy 4 fel

Det var första ute tävlingen för i år för alla och på (för 3 av 4 igalet) på nya hästar dessutom och Emms alra förta tävling någonsin så jag tycker att vi gjorde det riktigt bar och vårat lag slutade på 12 fel och blev placeerad någon stans i nedre mitten tror jag ;P fast det var ju bara 8 lag också så :P.

Nu ska jag åka till stallet och rida lektion på Misty och idag har vi markarbete :D.



Bild på Sara och Rebell :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0