Minihoppning på Oscar

Minihoppning på Oscar idag. Idag var jag med och hoppade Oscar på DKSR klubbtävling, vi var med i klass 3 som var 50cm.
Jag var speaker i de två första klasserna och sedan i den tredje klassen så tävlade jag på DKRS ridskoleponny Oscar, Oscar är mycket väl ut bildad inom dressyr och en riktigt härlig ponny att rida :) <3 men i hoppning så har han inget självförtroende alls han behöver mycke övertygelse men han tycker på samma gång att det är ganska roligt så jag hoppade honom för utbildning och det gick väl helt okej.
Alla klasser var cleround, det villsäga att alla som är felfria runt hela banan får en rosset vid utgången.

Jag och Oscar fick också en rosset ;) Det gick lite fort runt men han hoppade hela banan och jag hängde på bäst jag kunde ;P men han var riktigt duktig och även fast det blev så många srång där jag inte lyckades följa honom riktigt i sprången så jobbade han på och tog tag i nästa hinder :) <3.

Kul var det iaf även om vädret inte var med oss så flöt det på och jag tror aldrig en tävling gått så snabbt ;P, vi hade tre klasser, första start gick kl: 10.37 och sedan var vi klara med ALLA klasser före kl:12 :O ;P tror att vi slog något rekord där ;P HAHA xD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0